Consell de Mallorca - Favicon

CA

Webs d'interès

Sala de premsa

Convocatòries de premsa

El Consell de Mallorca fa un pas més en la seva estratègia turística i redefineix la Fundació Mallorca Turisme

El Consell de Mallorca fa un pas més en la seva estratègia turística i redefineix la Fundació Mallorca Turisme

(04/06/2025)

  • Departament de Turisme

L'entitat modifica els seus estatuts, passa a dir-se Fundació Turisme Responsable de Mallorca i se centrarà a partir d'ara en la conscienciació turística tant de cara a l'exterior com en clau local, en favor d'un turisme responsable i respectuós amb el territorio

El patronat de la Fundació Mallorca Turisme ha aprovat aquest dimecres una modificació dels estatuts de l'entitat, que suposa l'inici d'una nova etapa en el Departament de Turisme del Consell de Mallorca, i a partir d'ara passarà a dir-se Fundació Turisme Responsable de Mallorca (FTRM).
El canvi de denominació implica un canvi estructural i de paradigma en la política turística impulsada per la institució insular, amb una transformació que no és només nominal: reflecteix un model centrat en la sostenibilitat mediambiental, la gestió del territori, la convivència entre visitants i residents, la diversificació de productes turístics i la millora de l'experiència global del visitant.
Amb la modificació d'estatuts, la Fundació elimina la paraula promoció i se centrarà a partir d'ara en la conscienciació turística tant de cara a l'exterior com en clau local, en línia amb els grans reptes actuals: canvi climàtic, saturació turística, equilibri territorial i preservació dels recursos naturals i socials. El nou objectiu de l'entitat és promoure el turisme responsable tant cap a l'exterior com dins del territori, tal com ha avançat el conseller de Turisme, José Marcial Rodríguez.
Un dels pilars estratègics és la incorporació de la intel·ligència turística i la governança de dades entre els fins fundacionals. Per primera vegada, la Fundació gestionarà de manera tècnica i segura la recopilació, interpretació i ús de dades turístiques. Això permetrà anticipar tendències, adaptar polítiques públiques i millorar la competitivitat del destí de forma planificada i transparent.
La nova estructura organitzativa de la FTRM ha estat dissenyada per a dotar-la de major agilitat i capacitat tècnica. Sent el Patronat el màxim òrgan de govern, i el seu president, el conseller de Turisme, el seu màxim representant, amb la modificació aprovada es creen dues noves coordinacions dependents del vicepresident de l'entitat, el també director insular de Turisme per a la Demanda i l'Hospitalitat, Marco Táboas:
-    Col·laboració i Conscienciació: responsable de les estratègies de sensibilització, comunicació, representació institucional i disseny de campanyes.
-    Intel·ligència i Monitoratge: centrada en la formació en anàlisi de dades, la qualitat informativa, el disseny de projectes innovadors i la cultura de compartició de dades.
Totes dues àrees compten amb noves direccions de secció recollides en la Relació de Llocs de treball (RPT) aprovades també en Patronat, enfortint la capacitat operativa de la Fundació.
La FTRM té vocació de treball en xarxa amb el sector, fomentant la corresponsabilitat de tots els agents. En aquest sentit, el Consell Assessor, ens de consulta i col·laboració del Patronat, s'amplia i diversifica per a reflectir amb major fidelitat la realitat socioeconòmica de Mallorca, incorporant representants de:
-    La Federació de la Petita i Mitjana Empresa de Mallorca (PIMEM)
-    El Cercle d’Economia
-    Entitats del sector de l'accessibilitat
-    Entitats del sector de la nàutica
-    Entitats del sector del producte local
-    Entitats del sector tecnològic
Amb aquesta composició, el Consell Assessor es consolida com un espai de consulta real i efectiu, amb participació plural, que permet a la FTRM comptar amb aportacions valuoses, representatives i alineades amb els valors de la nova estratègia turística de Mallorca.
Amb aquest nou rumb, la FTRM situa al resident en el centre del model turístic. La Fundació treballa per a construir, al costat de la ciutadania, un turisme més cohesionat, conscient, responsable i respectuós amb els valors naturals i culturals de Mallorca.